Nederlands Englisch Deutsch
Winkelwagen
 

Garantie en reparatie

Op alle nieuwe producten krijg je standaard 2 jaar garantie. Sommige leveranciers hanteren zelfs een nog langere garantietermijn! Dit staat dan bij het product aangegeven. Gedurende deze 2 jaar kunt u met een defect aan uw product bij ons terecht voor reparatie of vervanging.

Defect binnen 14 dagen of bij ontvangst

Heb je je nieuw bestelde product ontvangen en is deze buiten je schuld om al binnen 2 weken defect? Dan vervangen wij het betreffende artikel direct kosteloos voor een nieuwe (mits voorradig en leverbaar). Stuur dan even een e-mail naar info@cameratools.nl of bel onze klantenservice, 055 - 538 0800, waarbij je uitlegt wat er aan de hand is, en dan lossen wij het voor je op. Zorg er dus ook voor dat je je aankoop zo snel mogelijk en uitgebreid test als je het in ontvangst neemt, zodat je niet voor onverwachte verrassingen komt te staan.

Uitzonderingen

De volgende situaties worden niet gedekt door de standaard fabrieksgarantie (tenzij anders vermeld):

  • Gebroken schermen
  • Schade als gevolg van ondeugdelijke gebruik
  • Vocht- of waterschade
  • Val- of stootschade

Reparatie aanmelden

Je bij CameraTools aangeschafte product is kapot gegaan. Dat vinden we erg jammer. Maar geen nood, vaak valt het nog wel te herstellen met een reparatie. Als je onderstaand formulier zo volledig mogelijk in vult, gaan wij onderzoeken wat de mogelijkheden zijn en nemen we snel contact met je op.

Reparatieformulier
(Velden met een • zijn verplicht)
Je naam •
Je e-mail adres •
Telefoonnummer •
   
Straat + nummer •
Postcode •
Plaats •
Land •
   
Ordernummer
Factuurnummer •
   
Artikel (merk en model) •
Serienummer
Probleem omschrijving •
   
 


Kosten

Het kan gebeuren dat er kosten berekend moeten worden voor het repareren van je defecte product.  Hieronder een korte uitleg.

  • Kosten die je maakt voor het opsturen van het defecte product zijn voor eigen rekening. Natuurlijk mag je je defecte product ook bij ons afleveren in de showroom.
  • Reparaties binnen de garantietermijn worden kosteloos naar u geretourneerd.
  • Als je een artikel dat buiten de garantietermijn is, of een artikel dat niet bij ons is aangeschaft aanbiedt voor reparatie, zullen er € 20,- aan verzend- en administratiekosten in rekening gebracht worden.
  • Defecten die vallen onder bovengenoemde uitzonderingen kunnen niet onder de garantie hersteld worden. Er zal in deze gevallen een prijsopgave met je overlegd worden. Houdt wel rekening met de onderzoekskosten – deze kunnen, afhankelijk van het type product, tot € 60,- bedragen.
  • Na reparatie van je product heb je 3 maanden garantie op het verholpen euvel.

Hou er daarnaast rekening mee dat je het artikel zo’n 4 tot 5 weken kwijt zult zijn. We laten het je direct weten als we het gerepareerde product weer binnen hebben en naar je toe gaan sturen.

Kijk voor de uitgebreide details over garantie in onze algemene voorwaarden . Heb je toch nog vragen? Neem dan contact met onze klantenservice op, we helpen je graag.

Verzeker je camera voor extra zekerheid

Wie een dure aanschaf doet wil hier zo lang mogelijk plezier aan beleven. Gebeurt er iets met je nieuwe apparatuur, dan kan het zijn dat dit binnen de fabrieksgarantie valt. Maar wat als het gaat om vallen, stoten, diefstal of als de apparatuur na de fabrieksgarantie kapot gaat? Daarom kun je nu je nieuwe camera direct verzekeren bij aanschaf, zelfs tegen diefstal en beschadiging.

Hoe werkt het?

In het winkelmandje heb je de mogelijkheid om je nieuwe camera te verzekeren. Het tarief staat er direct bij en is afhankelijk van de prijs van de door jou geselecteerde apparatuur. Je hebt hier de keuze uit twee soorten verzekeringen - de standaard en de uitgebreide.

Met de standaard verzekering ben je al ruim gedekt tegen defecten en schade, ook nadat de standaard fabrieksgarantietermijn van de camera verstreken is.

Met de uitgebreide verzekering komt daar ook nog eens dekking voor diefstal of verlies bij.

De verzekering wordt afgesloten via Actua verzekeringen.
"Met een garantieverzekering van Actua kunt u de fabrieksgarantie verlengen. Daarnaast biedt onze garantieverzekering ook dekking bij externe onheil en diefstal. Gaat uw apparatuur defect door bijvoorbeeld vallen of stoten, dan wordt dit door Actua vergoed.

Heeft u een garantieverzekering afgesloten, dan betaalt u geen kosten voor te vervangen onderdelen. Ook betaalt u geen kosten voor de reparatie. Het kan per dealer verschillen of u de kosten eerst voor moet schieten of dat alles direct wordt vergoed. Moet u de kosten eerst voorschieten, dan krijgt u de kosten vervolgens terug van Actua. Alles wordt voor u vergoed na aftrek van het eventuele eigen risico en afschrijving. Raadpleeg hiervoor ook de polisvoorwaarden."

 

Cameratools.nl
Wie zijn wij?
Waarom cameratools
Sitemap

Handige links
Nieuwe producten
Canon Lease
Occasions
Verhuur
Cadeaubonnen
Foto afdrukken op Xpozer

Klantenservice
Betalen
Verzenden en bezorgen
Ruilen en retourneren
Garantie en reparatie
Veiligheid en privacy
Occasions
Verhuur
Extra service
Contact
Disclaimer

Volg ons via
Facebook Facebook Facebook

Altijd als eerste de nieuwe FriDeal weten?
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Schrijf je in voor de CameraTools nieuwsbrief!

Bezoek CameraTools

Paramariboweg 41
7333 PA Apeldoorn

E: info@cameratools.nl
T: 055 - 538 08 00

Openingstijden

Maandag - vrijdag10:00 - 17:00
Zaterdag09:00 - 13:00