Garantie en reparatie

Op alle nieuwe producten is de standaard wettelijke garantie van toepassing. Gedurende deze periode kunt u met een defect aan uw product bij ons terecht voor reparatie of vervanging. Het product moet immers datgene doen wat je er in alle redelijkheid van kan verwachten, voor zo lang als dat redelijk geacht wordt. Sommige fabrikanten hanteren een exta lange garantietermijn. Dit staat dan bij het product aangegeven.

Defect bij ontvangst

Heb je je nieuw bestelde product ontvangen en is deze bij ontvangst al defect? Dan vervangen wij het betreffende artikel direct kosteloos voor een nieuwe (mits voorradig en leverbaar) of we zorgen ervoor dat deze zo snel mogelijk gratis gerepareerd bij je terug komt. Natuurlijk worden dan ook de verzendkosten die je maakt voor het retour sturen vergoed: je hebt recht op een deugdelijk product!

Stuur even een e-mail naar info@cameratools.nl of bel onze klantenservice, 055 - 538 0800, waarbij je uitlegt wat er aan de hand is, en dan lossen wij het voor je op. Zorg er dus voor dat je je aankoop goed test als je het in ontvangst neemt, zodat je eventuele gebreken of defecten tijdig bij ons kunt melden. De meldingstermijn voor een DOA is maximaal 2 maanden na ontvangst van het product, maar meld het zo snel mogelijk zodat wij dit zo snel mogelijk kunnen oplossen!

Uitzonderingen

De volgende situaties worden niet gedekt door de standaard wettelijke garantie (tenzij anders vermeld):

  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik
  • Vocht- of waterschade
  • Val- of stootschade
  • Lichtbronnen (zoals instellampen) en accu's vallen buiten de standaard garantie
  • Verbruiksartikelen zoals inkt en papier, waarvan de verzegeling verbroken is

Reparatie aanmelden

Je bij CameraTools aangeschafte product is kapot gegaan. Dat vinden we erg jammer. Maar geen nood, vaak valt het nog wel te herstellen met een reparatie. Als je onderstaand formulier zo volledig mogelijk in vult, gaan wij onderzoeken wat de mogelijkheden zijn en nemen we snel contact met je op.

Reparatieformulier

Velden met een • zijn verplicht

Je naam •
Je e-mail adres •
Telefoonnummer •
Straat + nummer •
Postcode •
Plaats •
Land •
Ordernummer
Factuurnummer •
Artikel (merk en model) •
Serienummer
Probleem omschrijving •

Kosten

Het kan gebeuren dat er kosten berekend moeten worden voor het repareren van je defecte product.  Hieronder een korte uitleg.

  • Kosten die je maakt voor het opsturen van het defecte product zijn voor eigen rekening wanneer het defect niet onder wettelijke garantie valt. Een terecht beroep op garantie is kosteloos, en daarvoor vergoeden we de verzendkosten. Natuurlijk mag je je defecte product ook bij ons afleveren in de showroom - zo weet je zeker dat je product in goede orde wordt ontvangen.
  • Reparaties binnen de garantietermijn worden kosteloos naar u geretourneerd.
  • Als je een artikel dat buiten de garantietermijn is, of een artikel dat niet bij ons is aangeschaft aanbiedt voor reparatie, zullen er € 25,- aan verzend- en administratiekosten in rekening gebracht worden.
  • Defecten die vallen onder bovengenoemde uitzonderingen kunnen niet onder de garantie hersteld worden. Er zal in deze gevallen een prijsopgave met je overlegd worden. Houdt wel rekening met de onderzoekskosten – deze kunnen, afhankelijk van het type product, tot € 69,- bedragen.

Hou er daarnaast rekening mee dat je het artikel zo’n 4 tot 5 weken kwijt zult zijn. We laten het je direct weten als we het gerepareerde product weer binnen hebben en naar je toe gaan sturen.

Kijk voor de uitgebreide details over garantie in onze algemene voorwaarden . Heb je toch nog vragen? Neem dan contact met onze klantenservice op, we helpen je graag.

Verzeker je camera voor extra zekerheid

Wie een dure aanschaf doet wil hier zo lang mogelijk plezier aan beleven. Gebeurt er iets met je nieuwe apparatuur, dan kan het zijn dat dit binnen de fabrieksgarantie valt. Maar wat als het gaat om vallen, stoten, diefstal of als de apparatuur na de fabrieksgarantie kapot gaat? Daarom kun je nu je nieuwe camera direct verzekeren bij aanschaf, zelfs tegen diefstal en beschadiging.

Hoe werkt het?

In het winkelmandje heb je de mogelijkheid om je nieuwe camera te verzekeren. Het tarief staat er direct bij en is afhankelijk van de prijs van de door jou geselecteerde apparatuur. Met deze verzekering ben je bijzonder ruim gedekt tegen defecten en schade, ook nadat de standaard fabrieksgarantietermijn van de camera verstreken is. Daar zit ook nog eens dekking voor diefstal of verlies bij.

De verzekering wordt afgesloten via Actua verzekeringen.
"Met een garantieverzekering van Actua kunt u de fabrieksgarantie verlengen. Daarnaast biedt onze garantieverzekering ook dekking bij externe onheil en diefstal. Gaat uw apparatuur defect door bijvoorbeeld vallen of stoten, dan wordt dit door Actua vergoed.

Heeft u een garantieverzekering afgesloten, dan betaalt u geen kosten voor te vervangen onderdelen. Ook betaalt u geen kosten voor de reparatie. Het kan per dealer verschillen of u de kosten eerst voor moet schieten of dat alles direct wordt vergoed. Moet u de kosten eerst voorschieten, dan krijgt u de kosten vervolgens terug van Actua. Alles wordt voor u vergoed na aftrek van het eventuele eigen risico en afschrijving. Raadpleeg hiervoor ook de polisvoorwaarden."

Dit is CameraTools

Bij ons kun je rekenen op

  • Foto & video experts
  • Deskundig advies
  • Gratis verzending*
  • Snel thuisbezorgd
  • Stevig verpakt

Wat wil je nog meer?

Onze showroom

Dé plek voor de liefhebber van fotografie en video

Openingstijden

Route

Contact