Verzenden en bezorgen

Als je iets op internet bestelt wil je dat zo snel mogelijk ontvangen. En bij voorkeur ook heel, en niet in honderd stukjes. Daarom worden je bestelde producten zorgvuldig gecontroleerd en stevig verpakt. Daarna zorgen de bezorgers van PostNL en DHL ervoor dat je je bestelling snel en goed verzorgd in ontvangst kunt nemen.

Voorwaarde

Verzendkosten binnen Nederland

Bestelwaarde onder de € 50,-

€ 3,95

Bestelwaarde boven de € 50,-

Gratis

Bestelling met achtergrondrol van 2m t/m 2.75m 

€ 24,95

Bestelling met achtergrondrol groter dan 2.75 m, opnametafel of andere grote of zware apparatuur (oversized producten)

€ 34,95

Op voorraad in ons magazijn
Producten op voorraad in ons centrale magazijn en op werkdagen voor 23:59 uur en op zaterdag voor 16:30 uur betaald met iDEAL, worden dezelfde dag nog verzonden wanneer je hebt gekozen voor verzending naar je eigen woon- of werkadres. Meestal heb je je bestelling daarna de volgende dag al in huis binnen Nederland! 

Op voorraad in onze showroom
Producten die je bestelt die enkel op voorraad zijn in (het magazijn van) onze showroom en op werkdagen voor 16:00 uur betaald en gecontroleerd* zijn, worden dezelfde dag nog door ons verzonden. Meestal heb je je bestelling daarna de volgende dag al in huis binnen Nederland!

Op de detailpagina van het product staat vermeld tot hoe laat het product verzonden kan worden.

Pakket bezorgen buiten Nederland en met feestdagen
Als je pakketje buiten Nederland bezorgd moet worden kan het een paar dagen langer duren. Verzending en bezorging van je bestelling kan ook iets langer duren rond de feestdagen – de harde werkers in ons magazijn en bij de pakketbezorging hebben ook wel eens een vrije dag.

Deellevering
Om je bestelling zo snel mogelijk bij jou in handen te krijgen maken wij gebruik van geautomatiseerde deelleveringen. Producten die op voorraad zijn in ons magazijn en betaald met iDeal, creditcard of PayPal* worden dan ook rechtstreeks vanuit het magazijn naar je toe gestuurd, op werkdagen tot middernacht en op zaterdag tot 16:30 uur. Als er artikelen in je bestelling zitten die enkel op voorraad zijn in (het magazijn van) onze showroom dan worden deze op werkdagen tot 16:00 uur verzonden.

Niet thuis bij de eerste afleverpoging
Ben je niet thuis bij de eerste afleverpoging? Dan wordt het nogmaals aangeboden. Via de track & trace link die je ontvangen hebt kun je zien wanneer deze volgende poging zal plaats vinden. Is ook de tweede poging tot afleveren mislukt? Dan gaat je pakketje naar een afhaalpunt in de buurt, waar het 7 dagen blijft liggen. Haal je je bestelling niet op? Dan komt het pakketje terug naar ons en maken wij een credit van jouw order.

Op verschillende feestdagen zijn wij gesloten, waarbij ook geen orders zullen worden verzonden. Kijk voor het actuele overzicht bij onze openingstijden.

Uitzonderingen

Let er wel op dat artikelen met afwijkende afmetingen, grootte of gewicht zoals bijvoorbeeld studiorollen, grote opnametafels en grote printers, enkel op werkdagen door een koerier bezorgd worden. Voor deze speciale producten geldt, mits op voorraad,  "op werkdagen voor 23:59 uur betaald,  binnen 1 tot 3 werkdagen geleverd". Omdat deze producten met speciaal vervoer geregeld worden, vallen deze niet onder de 'gratis verzending vanaf 50 euro'-regeling, eventuele 'gratis verzending'-acties en kunnen deze niet dezelfde avond nog bezorgd worden.

* Bestellingen betaald middels iDEAL worden direct vrijgegeven, omdat deze vanuit de bank gecontroleerd worden. Betalingen middels PayPal, creditcard en handmatige overboeking moeten eerst worden gecontroleerd. Hierdoor kan het zijn dat je bestelling pas een werkdag later verzonden wordt.

Je pakket ophalen bij een winkel of postkantoor in de buurt met PakjeGemak van PostNL

Misschien weet je niet zeker of je thuis bent wanneer de postbode aan de deur verschijnt met jouw pakket. Dan kan het een goed idee zijn om gebruik te maken van de PakjeGemak afhaalpunten van PostNL! Hiermee kun je je bestelling naar een afhaalpunt bij een winkel of postkantoor laten sturen binnen Nederland. Je krijgt een berichtje zodra het pakket voor je klaar ligt om afgehaald te worden. Je bent dan ook niet gebonden aan het aflevermoment van de postbode, maar je kunt het gewoon ophalen binnen de openingstijden van het afhaalpunt.

Aan deze dienst zitten geen extra kosten verbonden naast de gebruikelijke verzendkosten. Je kunt tijdens het besteltraject kiezen voor PakjeGemak bij stap 3. Bezorgwijze. Wanneer je kiest voor PakjeGemak, is het niet mogelijk om gebruik te maken van Afterpay als betaalmethode. Omdat Afterpay de bestellingen moet controleren op fraude, is het noodzakelijk dat het factuur- en verzendadres gelijk is, wat niet mogelijk is bij verzending met PakjeGemak. Het is ook niet mogelijk om oversized producten bij een PakjeGemak-punt af te laten leveren. We doen ons uiterste best om op de door jou gewenste afhaaldatum jouw bestelling daar klaar te hebben liggen. Met de track & trace link die je van ons per e-mail ontvangt kun je precies zien wanneer jouw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden. Let er wel op dat, wanneer de door jou bestelde producten verdeeld liggen in ons externe magazijn en onze showroom, je bestelling in 2 aparte pakketjes verzonden zullen worden en je 2 track & trace codes zult ontvangen.

Afhalen bij CameraTools kan ook - gratis!

Je kunt tijdens het plaatsen van je bestelling er ook voor kiezen om deze af te halen in onze showroom in Apeldoorn. Dat is natuurlijk helemaal gratis! Je krijgt van ons bericht zodra alles op voorraad is en je bestelling klaar staat om afgehaald te worden. We helpen je ook graag als je nog vragen over je bestelde product(en) hebt. Je bestelling blijft standaard 7 dagen voor je klaar staan zodra je van ons een afhaalbericht hebt gekregen. Heb je iets meer tijd nodig omdat je niet in de gelegenheid bent in de komende dagen naar onze showroom te komen? Neem dan even contact met ons op, dan houden wij daar rekening mee.

Onze showroom in Apeldoorn is gelegen aan de Paramariboweg 41, en is van maandag t/m vrijdag geopend van 10:00 tot 17:00 uur, en op zaterdagen van 9:00 tot 13:00 uur.

Aan de deur afrekenen? Kies dan voor onder rembours

Betaal je liever aan de postbode bij de levering van je producten? Dan kun je, na het selecteren van het bezorgadres in het besteltraject, voor rembours als betaalwijze kiezen. Dit is alleen beschikbaar voor bezorging binnen Nederland, en brengt een extra toeslag van € 24,95 aan verzendkosten mee. Daarnaast hanteren wij hiervoor de regel dat je voor bestellingen onder rembours 50% vooraf, en 50% aan de deur betaalt, om fraude en afgewezen pakketten te voorkomen.

Als je rembours hebt gekozen als bezorg/betaalmethode krijg je van ons een e-mail met daarin de uitleg over hoeveel je vooraf moet overmaken naar ons rekeningnummer. Doe deze betaling altijd met je ordernummer in het opmerkingen-veld, zodat wij snel de betaling aan jouw order kunnen koppelen! Als het eerste deel van de betaling binnen is geven wij, mits je bestelling op voorraad is, je bestelde artikelen mee aan de postbode. Je rekent dan met hem of haar het laatste deel van de betaling aan de deur af bij bezorging. Let er wel op dat de verzendtijd door deze procedure aanzienlijk langer kan duren dan bestellen met bijvoorbeeld iDEAL.

Verzendkosten en levertijd buiten Nederland

Al onze verzendingen buiten Nederland worden gedaan via PostNL en DHL. Met deze betrouwbare partners kunnen we ervoor zorgen dat je snel en veilig je bestelde producten in huis hebt. De kosten voor standaard verzending naar België en Duitsland bij een bestelling tot 50 euro bedragen € 3,95. Bij een orderwaarde vanaf 50 euro profiteer je van gratis verzending naar België of Duitsland! Voor producten met een afwijkend formaat, bijvoorbeeld zeer zware of lange artikelen gelden bijzondere verzendkosten van € 99,95. Voor alle bestellingen buiten Nederland geldt op werkdagen voor 16:00 uur besteld en betaald, dezelfde dag verzonden.

Verzendkosten voor overige landen in de EU zijn afhankelijk van de bestelwaarde. De kosten voor verzending van bestellingen met een bestelwaarde t/m € 1.500,- bedragen € 32,50, voor bestellingen met een bestelwaarde tussen de € 1.500,- en € 3.000,- bedragen de verzendkosten € 37,50 en voor een bestelwaarde van € 3.000,- t/m € 10.000,- zijn de verzendkosten € 49,00. Voor producten met afwijkende formaten (achtergrondrollen en -systemen, opnametafels, etc.) kunnen andere verzendkosten gehanteerd worden.

Als je woonachtig bent in een land buiten de Europese Unie kan het zijn dat je invoer- en douanerechten (inklaringskosten) moet afdragen. Deze kosten zijn per land verschillend, en je bent zelf verantwoordelijk voor het voldoen van deze kosten. Wil je weten of en welke kosten er aan je bestelling verbonden zijn? Neem dan contact op met de douane van het land waarin je woont.

Deellevering

Zijn nog niet alle producten die je besteld hebt op voorraad, maar heb je net dat ene artikel dat wel op voorraad is (in onze showroom of extern magazijn) dringend nodig? Neem dan even contact op met onze klantenservice, per telefoon (055 - 538 0800) of per e-mail ( info@cameratools.nl ). Samen kunnen we dan de mogelijkheden doornemen voor een deellevering; het is mogelijk dat hier extra kosten voor gerekend zullen worden.

Dit is CameraTools

Bij ons kun je rekenen op

  • Foto & video experts
  • Deskundig advies
  • Gratis verzending*
  • Snel thuisbezorgd
  • Stevig verpakt

Wat wil je nog meer?

Onze showroom

Dé plek voor de liefhebber van fotografie en video

Openingstijden

Route

Contact